شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
عارف حسینی

حوزه/ به مناسبت سی و ششمین سالگرد شهید علامه عارف حسین الحسینی، مراسم باشکوهی در قم با شرکت علما، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مراسمی به مناسبت سی و ششمین سالگرد شهید علامه عارف حسین الحسینی، مراسم باشکوهی به همت جامعه روحانیت خیبر پختونخوا پنجشنبه شب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد .

حجت الاسلام سید کمال حسینی از علمای پاکستان در این مراسم گفت: صحبت در مورد شخصیت علامه عارف حسین الحسینی که چهل سال به خدمت اسلام پرداخته، آسان نیست. این شهید در واقع الگوی عملی شهدای مقاومت بود.

وی به پیام تسلیت امام خمینی رحمه‌الله علیه به مناسبت شهادت علامه عارف الحسینی اشاره کرد و گفت: این پیام از پیام‌های قبلی بزرگ‌تر و پرمغزتر است. امام خمینی رحمةالله علیه به ندرت کسی را با القاب می‌ستود، اما شهید علامه عارف الحسینی را با القاب فراوانی ستود.

حجت الاسلام والمسلمین سید کمال حسینی، علامه عارف الحسینی را به عنوان الگوی حسنه برای جامعه معرفی کرد و تصریح کرد : عالم باید نمونه و الگو باشد و دارای ویژگی‌های خوب مطابق با فرمایشات معصومین باشد.

وی افزود : علامه عارف حسین الحسینی ۴۲ سال عمر کرد، ولی عمر او برکت‌مند بود و وی این عمر را نه تنها برای پاکستان بلکه برای تمام امت اسلامی وقف کرده بود.

حجت الاسلام سید کمال حسینی به حدیث معصومین علیهم السلام اشاره کرد و گفت :انسان باید با علما همنشین شود، علمایی که دارای ویژگی‌های خاصی هستند و از شک به یقین دعوت می کنند و به طور مثال، در انقلاب اسلامی شاهد این ویژگی‌ها بودیم. برای الگو شدن، اولین شرط خروج از شک و رسیدن به یقین است.

وی ادامه داد :شرط دوم برای الگو شدن، خلوص و پاک بودن از ریاکاری است. عالم مخلص، قادر به رهبری است و برای الگو شدن باید خواسته‌های دنیوی را کنار گذاشته و زهد و تقوای الهی را برگزید که علامه عارف حسین الحسینی این خصوصیات را داشت.

وی همچنین بیان کرد : عالم باید از تکبر به تواضع دعوت کند و خود نیز متواضع باشد و خیرخواه امت باشد. شهید عارف الحسینی خیرخواه، متواضع و بصیرت‌مند بود.

حجت الاسلام کمال حسینی افزود:علامه عارف الحسینی پرچمدار وحدت بود و می‌گفت که ما برای اسلام تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم بلوک اسلامی بدون اختلافات و در مقابل دشمنان اسلام تشکیل دهیم.

سخنران دوم برنامه، حجت الاسلام والمسلمین سید شباب شیرازی یکی دیگر از علمای پاکستان نیز به تفصیل در مورد خدمات علمی، سیاسی، اجتماعی و دینی شهید علامه عارف حسین الحسینی و جنبه‌های مختلف زندگی وی صحبت کرد.

در پایان برنامه، رئیس جامعه روحانیت خیبر پختونخوا، مولانا عادل حسن امینی، پیشنویس توافقی در مورد شهادت رهبر حماس اسماعیل هنیه و صلح جهانی، به ویژه در پاراچنار، ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha